Om TechTell
Bransch: Företagstelefoni
TechTell är en innovativ mobiloperatör som enbart fokuserar på företagslösningar och erbjuder flexibla, anpassningsbara tjänster för att hantera mobilabonnemang i realtid. Genom att möjliggöra snabba ändringar – från justering av surfmängd till att lägga till, ta bort eller flytta abonnemang – ger TechTell företag full kontroll över sina kommunikationslösningar, vilket leder till kostnadsbesparingar och minskad administration. TechTell som en pålitlig partner som kombinerar funktionalitet, användarvänlighet och konkurrenskraftiga priser för att underlätta och effektivisera företagstelefonin.
Filip Alm, Customer Success Manager på TechTell, berättar här nedan om sin upplevelse av vår tjänst Bolagskollen.
Användning & Nytta
Hur använder ni Bolagskollen i er verksamhet?
Vi övervakar idag bolag som befinner sig på fria månader hos oss för att identifiera eventuella förändringar under perioden då vi inte fakturerar kunden. Det är även ett smidigt verktyg för att snabbt kontrollera kreditvärdigheten hos en potentiell kund.
Vilka funktioner i tjänsten har varit mest värdefulla för er?
Genom aktiv bevakning av bolag säkerställer vi att vi alltid har koll på önskade kunder. Larm vid förändringar gör det möjligt för oss att snabbt agera vid behov.
Har tjänsten hjälpt er att upptäcka något som ni annars hade missat?
Många gånger vid försäljning av hårdvara på bolag som inte är kreditvärdiga, med några få knapptryck kan man få en sammanställning över bolaget och ta en bedömning därefter.
Påverkan & Förändring
Har Bolagskollen hjälpt er att undvika några risker, t.ex. kreditförluster eller obehöriga ändringar?
Vi har många kunder som ligger under fria månader, vilket innebär en stor kreditrisk eftersom de inte har några fakturor. Utan fakturor är det svårt att bevaka bolaget, men med Bolagskollen får vi realtidsuppdateringar på ett enkelt sätt. Det hjälper oss att minska kreditförluster och agera i tid.
Hur har tjänsten påverkat ert sätt att arbeta med affärsrisker och säkerhet?
Innan vi började använda oss av Bolagskollen så hade vi inte riktigt en rutin på hur vi kollade krediten, och om vi gjorde detta var det ofta genom upplysningsidor som inte är i realtid. Numera har vi fått in en rutin där vi känner oss säkra med varje affär.
Har ni sparat tid eller pengar tack vare Bolagskollen?
Vi har både sparat tid & pengar sedan vi startade med Bolagskollen, en användarvänlig plattform som gör det enkelt för oss att navigera, och vi har kontroll över våra affärer och kunder.
Rekommendation & Insikter
Vad skulle ni säga till andra företag som funderar på att skaffa Bolagskollen?
Vi rekommenderar verkligen Bolagskollen för alla företag som önskar att ha bättre kontroll över sina affärsrelationer. Verktyget ger oss kontroll över våra affärsrelationer och är ett smidigt verktyg som gör att vi kan agera i tid vid förändringar.
Finns det något ni önskar att ni visste innan ni började använda tjänsten?
Vi hade dålig koll på att man kunde sätta upp larm på bevakade bolag, detta är något vi arbetar med mycket idag så man får notiser på mobilen eller e-post.
Hur skulle ni beskriva Bolagskollen med tre ord?
Snabbt, Säkert & Tydligt