Kontakta oss

Välkommen till ViPo!

Här finner du våra allmänna villkor, svaren på vanliga frågor, kontaktinformation samt integritetspolicy.

ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7, 252 24 Helsingborg
Org. nr. 559066-3026
042 12 19 11   |   kundservice@vipo.se

Kontakta oss

Välkommen till ViPo!

Här finner du våra allmänna villkor, svaren på vanliga frågor, kontaktinformation samt integritetspolicy.

ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7, 252 24 Helsingborg
Org. nr. 559066-3026
042 12 19 11   |   kundservice@vipo.se

ViPo är ett rekommenderat företag 6 år i rad. Läs ViPo Säkerhetstjänster recensioner på Reco.
Kundtjänst

Vill du komma i kontakt med oss?

Ring oss

042-12 19 11

Öppettider i kundtjänst

Måndag-Torsdag: 09.30-16.30
Lunchstängt: 12.30-13.30
Fredag: 09.30-15.00
Helger & Röda dagar: Stängt

Spärrtjänst

Behöver du spärra ditt personnummer?

Ring spärrservice

042-12 19 51

Öppettider i spärrservice

Dygnet runt, året om.

24/7

Begära tillgång till data

Vi prioriterar din integritet

Du som privatperson har således rätt att få information om vilken data vi behandlar om dig. Vill du lämna en begäran gör du det skriftligt. Din ansökan måste därtill undertecknas av den sökande samt innehålla uppgifter om namn och personnummer.

Utdragen sänds till den sökandes folkbokföringsadress inom en månad från det att ansökan inkommit till oss.

Skicka begäran till

ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7
252 24, Helsingborg

Begära rättelse av data & invända till behandling av data

Ring vår kundtjänst för att begära rättelse.
Telefon: 042-12 19 11

Övriga rättelser

Rätt till begränsning av behandling och rätt till dataportabilitet av data började gälla i samband med GDPR, som trädde i kraft den 25 maj 2018.

Bild till formulär Konsumentkollen och Bolagskollen
FAQ

Vanliga frågor och svar

Kontakt

Ångerrätten har gått ut, vad gäller?

Enligt distansavtalslagen har du som konsument 14 dagar ångerrätt från dagen då du tecknade avtalet. Din tjänst har nu en bindningstid som du finner på ditt avtal eller i ditt välkomstbrev. För uppsägning av tjänsten, kontakta kundtjänst.

När kan jag säga upp tjänsten ID-Larm Prio?

Efter avtalstidens slut löper avtalet tillsvidare med 3 (tre) månaders uppsägningstid. Om du vill avsluta din tjänst kontaktar du kundtjänst, vi skickar därefter ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar. Kom ihåg att det är viktigt idag att ha en bevakning på ditt personnummer.

Har jag rätt att ångra mitt köp?

Enligt Distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du ingick avtalet. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 042-12 19 11. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.

Jag har fått larm, men kan inte se något på mina sidor?

Har du fler personer inlagda i din tjänst? Då kan det vara någon av de andra i din tjänst som fått larm men att ni valt att koppla dennes larm till din telefon. Det är även möjligt att du får larmet om du tecknat avtalet, och ni inte hunnit lägga in telefonnumren till de andra personerna i tjänsten. Du kan själv ändra kontaktnummer på Mina Sidor, eller ringa oss så hjälper vi dig.

Hur aktiverar jag autogiro?

Vill du ha hjälp med att aktivera autogiro kan du kontakta vår kundtjänst, eller se vår videoguide här: https://www.vipo.se/minasidor

Du kan även gå in direkt på https://autogiro.svea.com/.

Kan jag betala årsvis?

Givetvis! Kontakta kundtjänst på 042-12 19 11 eller kundservice@vipo.se för att lägga upp årsfaktura.

Jag hittar inget inbetalningskort på fakturan, hur betalar jag?

Vi har fått en mer modern design på våra fakturor. Det går fortfarande bra att klippa bort den nedre delen på fakturan och skicka in till banken, precis som vanligt! Är du osäker är du välkommen att kontakta kundtjänst.

Vilka betalningsalternativ finns?

Vi erbjuder betalning via faktura, e-postfaktura eller autogiro. Har du nyligen startat e-postfakturering, dubbelkolla om första fakturan hamnat i skräpposten. Klicka här för att komma till videoguiden för hur du registrerar dig för autogiro.

Vad är stöldskyddsdekaler?
I vissa fall medföljer stöldskyddsdekalerna när man tecknar en av våra tjänster. Tjänsten är då kostnadsfri under första året och faktureras därefter årsvis. Om du inte vill ha dekalerna år två, kontakta kundtjänsten så hjälper vi dig att ta bort avgiften samt dekalerna.
Vad är skillnaden mellan vad jag får i min hemförsäkring och i Konsumentkollen’s IDskydd?

Skillnaden mellan ett IDskydd med aktiv bevakning kontra de flesta ID-försäkringar som ingår i hemförsäkringen, eller som bankerna erbjuder, är att du får en förebyggande tjänst istället för retroaktiv hjälp (hjälp i efterhand). Ett av de absolut viktigaste åtgärderna för att förhindra att ett försök till en ID-stöld blir en fulländad ID-stöld är att agera direkt.

Med hjälp av ViPo’s Konsumentkollen och bevakning blir du omedelbart meddelad via sms samt e-post. Detta ger dig möjlighet att stoppa och avbryta bedrägeriförsöket innan det eskalerar. De skydd som försäkringsbolagen erbjuder till exempel, är i princip alltid förknippade med att du måste betala självrisk, samt att du själv måste bestrida eventuella krav och polisanmäla om du blivit kapad. Du kommer även på egen hand behöva kontakta de många olika kreditinstituten som ska kontaktas och även lägga mycket tid och energi på att försöka återställa din egen kreditstatus.

Hur kan jag se om min faktura är betald?

Du kan logga in på minasidor.vipo.se och se alla dina fakturor. Här kan du även se om fakturan är betalt eller inte, oavsett betalningsmetod.

Jag betalar via autogiro, var kan jag se mina fakturor?

Du finner alla dina fakturor på minasidor.vipo.se . Här kan du även se om betalningen är gjord eller inte.

Jag har skickat in en autogiro blankett, men jag har ändå fått en pappersfaktura?

Pappersfakturan du fått skapades och skickades ut till dig innan ditt autogiro blev godkänt. Vi kommer därmed att dra din betalning via autogiro från nästa månad. Denna månadsbetalning behöver betalas som tidigare.

Vem har gjort en kreditupplysning på mig?

Mina Sidor kan du se vem det är som har tagit ut en kreditupplysning på dig, samt vilka uppgifter som har lämnats ut. 

Hur fungerar samarbeten?
Hur samarbeten fungerar beror på företaget i sig och vilka möjligheter som finns. Huvudsaken är att vi hittar samarbeten som gynnar både oss och er, samt alla våra kunder. Ett samarbete för oss sker i huvudsak för att stärka såväl befintliga kundrelationer som nya, samtidigt som vi tillsammans bygger goda affärsrelationer. Hur fungerar samarbeten för ditt företag? Kontakta oss för att ta reda på hur ett samarbete kan fungera för just dig och dina kunder redan idag!
0