Kontakta oss
Välkommen till ViPo!
Här finner du våra allmänna villkor, svaren på vanliga frågor, kontaktinformation samt integritetspolicy.
ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7, 252 24 Helsingborg
Org. nr. 559066-3026
042 12 19 11 | kundservice@vipo.se

Kontakta oss
Välkommen till ViPo!
Här finner du våra allmänna villkor, svaren på vanliga frågor, kontaktinformation samt integritetspolicy.
ViPo Säkerhetstjänster AB
Järnvägsgatan 7, 252 24 Helsingborg
Org. nr. 559066-3026
042 12 19 11 | kundservice@vipo.se
Kundtjänst
Vill du komma i kontakt med oss?
Öppettider i kundtjänst
Måndag-Torsdag: 09.30-16.30
Lunchstängt: 12.30-13.30
Fredag: 09.30-15.00
Helger & Röda dagar: Stängt
Spärrtjänst
Behöver du spärra ditt personnummer?
Öppettider i spärrservice
Dygnet runt, året om.
24/7
Allmänna villkor
Allmänna villkor och blanketter
Övriga villkor och blanketter
Begära tillgång till data
Vi prioriterar din integritet
Du som privatperson har således rätt att få information om vilken data vi behandlar om dig. Vill du lämna en begäran gör du det skriftligt. Din ansökan måste därtill undertecknas av den sökande samt innehålla uppgifter om namn och personnummer.
Utdragen sänds till den sökandes folkbokföringsadress inom en månad från det att ansökan inkommit till oss.
Enligt distansavtalslagen har du som konsument 14 dagar ångerrätt från dagen då du tecknade avtalet. Din tjänst har nu en bindningstid som du finner på ditt avtal eller i ditt välkomstbrev. För uppsägning av tjänsten, kontakta kundtjänst.
Efter avtalstidens slut löper avtalet tillsvidare med 3 (tre) månaders uppsägningstid. Om du vill avsluta din tjänst kontaktar du kundtjänst, vi skickar därefter ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar. Kom ihåg att det är viktigt idag att ha en bevakning på ditt personnummer.
Enligt Distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du ingick avtalet. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 042-12 19 11. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.
Har du fler personer inlagda i din tjänst? Då kan det vara någon av de andra i din tjänst som fått larm men att ni valt att koppla dennes larm till din telefon. Det är även möjligt att du får larmet om du tecknat avtalet, och ni inte hunnit lägga in telefonnumren till de andra personerna i tjänsten. Du kan själv ändra kontaktnummer på Mina Sidor, eller ringa oss så hjälper vi dig.
Vill du ha hjälp med att aktivera autogiro kan du kontakta vår kundtjänst, eller se vår videoguide här: https://www.vipo.se/minasidor
Du kan även gå in direkt på https://autogiro.svea.com/.
Givetvis! Kontakta kundtjänst på 042-12 19 11 eller kundservice@vipo.se för att lägga upp årsfaktura.
Vi har fått en mer modern design på våra fakturor. Det går fortfarande bra att klippa bort den nedre delen på fakturan och skicka in till banken, precis som vanligt! Är du osäker är du välkommen att kontakta kundtjänst.
Vi erbjuder betalning via faktura, e-postfaktura eller autogiro. Har du nyligen startat e-postfakturering, dubbelkolla om första fakturan hamnat i skräpposten. Klicka här för att komma till videoguiden för hur du registrerar dig för autogiro.
Skillnaden mellan ett IDskydd med aktiv bevakning kontra de flesta ID-försäkringar som ingår i hemförsäkringen, eller som bankerna erbjuder, är att du får en förebyggande tjänst istället för retroaktiv hjälp (hjälp i efterhand). Ett av de absolut viktigaste åtgärderna för att förhindra att ett försök till en ID-stöld blir en fulländad ID-stöld är att agera direkt.
Med hjälp av ViPo’s Konsumentkollen och bevakning blir du omedelbart meddelad via sms samt e-post. Detta ger dig möjlighet att stoppa och avbryta bedrägeriförsöket innan det eskalerar. De skydd som försäkringsbolagen erbjuder till exempel, är i princip alltid förknippade med att du måste betala självrisk, samt att du själv måste bestrida eventuella krav och polisanmäla om du blivit kapad. Du kommer även på egen hand behöva kontakta de många olika kreditinstituten som ska kontaktas och även lägga mycket tid och energi på att försöka återställa din egen kreditstatus.
Du kan logga in på minasidor.vipo.se och se alla dina fakturor. Här kan du även se om fakturan är betalt eller inte, oavsett betalningsmetod.
Du finner alla dina fakturor på minasidor.vipo.se . Här kan du även se om betalningen är gjord eller inte.
Pappersfakturan du fått skapades och skickades ut till dig innan ditt autogiro blev godkänt. Vi kommer därmed att dra din betalning via autogiro från nästa månad. Denna månadsbetalning behöver betalas som tidigare.
På Mina Sidor kan du se vem det är som har tagit ut en kreditupplysning på dig, samt vilka uppgifter som har lämnats ut.