Kundtjänst: 042-12 19 11

LÅT OSS HJÄLPA DIG

Spärrlinjen

042-12 19 51

FRÅGOR & SVAR

Jag vill aktivera autogiro?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Får jag SMS oavsett hos vilket företag upplysningen genomförs?

Nej, Din bevakning går via Bisnode samt CreditSafe som är två av Sveriges största kreditupplysningsföretag. Vi har valt att samarbeta med Bisnode och CreditSafe pga av att dom är störst inom detaljhandeln, telecom och snabblån.

När kan jag säga upp tjänsten ID-Skydd PRIO

När din tjänst förnyas skickas det i god tid ut ett förnyelsebrev som informerar om att din tjänst påbörjar ett nytt avtalsår. Om du vill avsluta din tjänst kontaktar du kundtjänst så skickar dom ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och retunerar.

Hur går en spärr till av id/kreditkort m.m?

Ring vår Spärrservice på 042-12 19 51. Vi går tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett. Detta går snabbare och smidigare om du har registrerat dessa på Mina Sidor. Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat samtal.

Hur gör jag för att registrera eller uppdatera mina kort och/eller mobiltelefoner?

Det smidigaste sättet att registrera eller uppdatera dina kort/mobiltelefoner är att göra det här på hemsidan. Du loggar in på Mina sidor/Logga in. Där anger du ditt personnummer och det lösenord du fick hemskickat när du beställde tjänsten alt använder mobilt bank id.

Har jag rätt att ångra mitt köp?

Enligt Distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen avtalet ingick. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 042-12 19 11. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.

Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte har registrerat mina handlingar?

Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer din t.ex. kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, det de neka spärrningen.

Kan jag betala årsvis?

Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Hur hjälper ni mig vid en identitetsstöld?

När vi märker att det har skett en kreditförändring, till exempel att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring, så skickar vi ett sms och ett e-mail för att försäkra oss att det är du som tagit ett lån eller om det är någon annan som har gjort det i ditt namn.

Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av en avdelning som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått samt hjälpa dig att återställa din identitet.

Skulle vår avdelning som hjälper dig inte lyckas bestrida och hjälpa dig får du juridiskt stöd i vissa fall enligt allmänna villkor för tjänst.

BLANKETTER & VILLKOR

KONTAKTA VIPO

Villkor

Kundtjänst

042-12 19 11

Öppettider
Vardagar 10:00 – 16:00

Avvikande öppettider
Röda dagar har vi stängt.

Besöksadress
Järnvägsgatan 9
252 24, Helsingborg

Välkommen att kontakta oss

042-12 19 11

Vardagar 10:00-16:00 Stängt 12:30-13:30

Spärrlinjen

042-12 19 51

Dygnet runt

© ViPo 2017